На Коридору 11 кроз Црну Гору (траса Смоковац-Увач-Матешево) више од хиљаду грађевинаца ради пуном паром.
Црногорски министар саобраћаја Иван Брајовић је обишао градилишта и разговарао са извођачима радова и кинеске компаније СРБЦ. Он је најавио ангажовање још неколико стотина радника за радове на тунелима Вјетерник, Косман и Јабланички крш, као и на мосту Морачица.
Деоница Смоковац-Увач-Матешево дугачка је 41 километар. На њој је планирана изградња 42 тунела и 92 моста и вијадукта. Радови, започети у мају прошле године, коштаће више од 800 милиона евра и биће завршени почетком 2019.
И док Црногорци, који су се у пројекат укључили знатно касније, раде пуном паром, Србија касни на делу од Љига до Прељине, а радови још нису започели на траси од Прељине према Пожеги, нити од Пожеге према Бољарима.
- Од посебног је значаја траса Исток 1 (деоница Пожега-Бољари) од 107 километара, која од Патачког Поља иде на Ивањицу, а потом се долином Моравице, заобилазећи Голију, спушта до Ковиља и Дуге Пољане, затим преко Пештера иде све до Бољара.
Ми још чекамо градитеље, све је на Министарству грађевине и Влади Србије. Ауто-пут преко Пештера и падина Голије ће препородити целу југозападну Србију и активирати ресурсе, посебно у пољопривреди, рударству, туризму и изворима енергије - каже Хазбо Мујовић, председник општине Сјеница.
За деоницу Бољари - Пожега највише интереса показују кинеске компаније, али Турци и Азербејџанци.
Село на издисају
- Ако Србија досадашњим темпом настави радове на Коридору 11, ауто-пут никада неће стићи до Бољара, нити ћемо ми то дочекати. У селу је било 60 душа, а сада још само седам - истиче Миле Куч, житељ овог села.

Нема коментара:
Постави коментар